1020361102 |
Recursos i eines per acompanyar els processos artístics a l'escola |
2020-2021 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
13/2/2021 - 10/3/2021 (15 hores) de 14:00h a 18:00h |
|
ESC Gaia |
|
c. Consell de Cent, 550 (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Eixample
|
| |
|
|
| |
Accessos |
METRO (Línia 1)
Estació Glòries
|
Inscripció |
15/11/2020 - 13/02/2021 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La demanda va lligada al Pla de formació de centre i/o a altres plans del centre (Pla estratègic, programes d’innovació, altres...)
La formació va lligada a la formació interna del centre amb la idea d’enriquir i consensuar amb tot el professorat un dels pilars del nostre projecte educatiu que és l’acompanyament de l’expressió artística amb els infants.
|
| |
Objectius |
Objectius Generals:
-Conscienciar als docents sobre la importància del treball de l’expressió plàstica i el llenguatge del dibuix a l’escola.
-Sensibilitzar cap a un acompanyament respectuós cap a les creacions i expressions dels nens que potenciï el procés per sobre del resultat final. -Oferir recursos tècnics als mestres perquè les propostes d'expressió artística de l'aula esdevenen provocatives, obertes i que fomentin el llenguatge expressiu del nen.
-Acostar l'art dels artistes a l'escola d'una manera fluida que obri la mirada als acompanyants.
-Prendre consciència de les possibilitats del treball de l’art i la cultura segons les etapes evolutives dels infants.
|
| |
Continguts |
MÒDUL 1
Com acompanyar el naixement i l'evolució del dibuix dels infants. -Garantir el respecte cap al procés d'aprenentatge del llenguatge del dibuix -Reflexionar sobre l’ús i exposició de les produccions.
-Oferir eines i tècniques que vagin més enllà del material escolar.
Continguts: etapes del dibuix, Lowelfeld ,Kellog, materials i suports de dibuix, el dibuix com a llenguatge expressiu i com a digestió dels nens.
MÒDUL 2
La pintura i el color
- Obrir els horitzons de les propostes de les mestres.
-Nodrir els materials pictòrics l'aula.
- Aportar cultura i tècnica en l'espai d'una manera oberta i provocativa. Continguts: teoria del color, suport, eina, material, treball vertical, treball horitzontal, Stern i les seves propostes, punts de partida.
MÒDUL 3
La conquesta del Volum
- Obrir els horitzons a les propostes de les mestres.
-Nodrir de materials alternatius l'aula.
-Aportar cultura i tècnica en l'espai d'una manera oberta i provocativa. Continguts: De les dues a les tres dimensions, el repte d'ocupar l'espai modelant, afegint, buidant i construint, materials , masses i eines. Els materials de la naturalesa. Els materials reciclats.
MÒDUL 4
Com es relaciona l'escola amb les produccions dels artistes.
- Retrobar-se amb l'art del quotidià, del carrer, el landart i la interdisciplinarietat. -Connectar amb la vibració i el fer vibrar amb les propostes dels artistes reconeguts. -Acostar als nens als museus des del joc .
Continguts: Els materials que envolten els nens a l'aula, a casa i a l'entorn, l'art del carrer, els museus,els artistes, el land art, propostes interdisciplinàries, performance instal·lació i acció
|
| |
Formador/a |
Gloria vives
|
| |
Avaluació |
Participació i implicació en les diferents sessions.
Continuïtat de la formació a les seves praxis com a mestra. L’observació directa en la pràctica del docent.
L’elaboració de la documentació pròpia del centre en relació a aquesta formació, els seus acords i les seves actuacions en el funcionament escolar.
|
| |
Requisits de certificació |
El 80% d'assistència
- Avaluació positiva de les tasques acordades en relació amb l'aprofitament.
- Omplir i enviar el qüestionari de valoració de l'activitat.
|
| |
E-mail |
crp-eixample@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dissabte |
13/02/2021 |
1400 |
1800 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
dimecres |
10/03/2021 |
1400 |
1800 |
|
| |